Jézus élete címmel rajzpályázatot rendezett a pestszentimrei Szenczi Molnár Albert Református Általános Iskola Kárpát-medencei református általános iskolások számára. A pályázat ünnepélyes díjkiosztóját és a rajzokból készített kiállítás megnyitóját február 17-én tartották az iskola galériájában.
Tizenhat évig Józsefvárosban tanított, iskolát vezetett Józsefvárosban, most a Református Pedagógiai Intézetet vezeti. Az állandó megújulást, a módszertani sokféleséget és az odafordulás pedagógiáját hirdeti. Szontagh Pállal beszélgettünk.
Létezik-e keresztyén oktatás? Hogyan azonosítható a keresztyén világnézet a pedagógusi szereppel? Van-e olyan, hogy keresztyén tanár? Vannak-e a tanításnak általánosan érvényes alapelvei, amelyek érvényesek a keresztyén pedagógiára is? – ezeket az alapkérdéseket tette fel A református többlet az oktatásban című előadásának elején Szontagh Pál. Az RPI igazgatója A reformáció tanítása – a tanítás reformációja címmel megrendezett kétnapos konferencián adott elő. Véleménye szerint a hívő embereknek van valamilyen „belső magjuk", ami jellemzi őket, bármilyen hivatást is választottak, bárhova állította is őket a Teremtő. Többlet, aminek ki kell sugározni tevékenységükre, függetlenül attól, hogy az a tevékenység éppen miben áll.
A keresztyén pedagógus olyan, mint egy idegenvezető: nemcsak vezető, hanem útitárs is, nemcsak eszközöket ad, hanem távlatokat is nyújt – fogalmazott előadásában Szontagh Pál, a Református Pedagógiai Intézet (RPI) igazgatója A reformáció tanítása – a tanítás reformációja címmel megrendezett konferencia fővárosi helyszínén február 25-én.